Singapore verkennen deel 2

22 september 2023 - Singapore, Singapore

Vandaag begonnen we onze dag met een verse sinaasappelsap uit het automaat voor ons hotel. Dit is een automaat met sinaasappels die ze vers voor je perst en ze staan op meerdere plekken in Singapore. We besloten hierna naar little India te gaan voor ontbijt. We hebben eerst een beetje rondgelopen door tussen de bloemenslingers en kleurige huisjes voor we een drukbezochte tempel ingingen. Hier waren ze offers aan het brengen en kregen ze maaltijden. Wij zijn naar een tentje gaan eten waar veel Indiërs zaten waar ik weer prata heb gegeten en Tina en Enze een Donsai, een soort gerolde hartige pannenkoek met wat sausjes. Uiteindelijk koste ons ontbijt met 3 verse fruitsappen maar 12 dollar (9 euro), een erg goede deal. Omdat het al redelijk heet was geworden wilde wel even een verfrissende duik maken. We gingen naar sentosa, een eiland met stranden en vooral veel entertainment zoals universal studio’s en een rodelbaan. Wij hebben het bij het strand gehouden. Het water was erg warm maar alsnog lekker verfrissend, hier hebben we even rondgezwommen en op het strand gezeten. Omdat het erg heet was besloten we daarna naar de domes te gaan, dit zijn twee dames, de flower dome (een soort botanische tuin) en het cloud forest (een soort grote berg met waterval). Dit was nog steeds net zo mooi als de vorige keren dat ik erin ben geweest. In de cloud forest hadden ze ook een avatar experience. We konden ons (digitaal) laten transformeren tot avatar, een draak ontmoeten en vliegen op een draak. Het was een leuke ervaring. Toen we terugliepen begon ging de zon alweer onder en hebben we een prachtige zonsondergang gezien met de marina bay Sands en de skyline van Singapore op de achtergrond. Na een lekker avondmaal besloten we dat we Singapore kennis moesten laten maken met ons gezang. We hebben een 3 persoons karaoke kamer geboekt waar we 2 uur lang de longen uit ons lijf hebben gezongen terwijl de kamer verlicht werdt door discolichten en de microfoons een ons galmende gezang. We waren nog net op tijd voor de laatste bus.

Na een korte nacht besloten we dichtbij bij een Indiër waar ik dit keer ook de dosai besloot te nemen. Onderweg naar de Indiër kwamen we een erg bijzonder fenomeen tegen. Ze waren het wegdek aan het vervangen maar het bizarre was dat ze het hele kruispunt niet afsloten. Er kwam een wagen die een deel van het asfalt afhaalde en de auto’s reden er gewoon overheen, dit deden ze in stroken zonder ooit iets af te sluiten. Hoe ze vervolgens nieuw asfalt neer hebben gelegd en of ze ooit iets hebben afgesloten weer in niet maar toen we die avond terugkwamen was het asfalt van het hele kruispunt vervangen. Na ons ontbijt stond ons een relatief lange reis te wachten naar een van de buitenwijken van Singapore. In de tijd tussen onze Exchange en onze hereniging in Singapore hebben ze namelijk een hotspring national park gerestaureeerd. Hier kan je gratis en voor niks letter met je voeten in de hotsprings zitten. Het komt met 70 graden de grond uit en wordt dat via allerlei baden afgekoeld zodat je er met je voeten in kon zitten. Het was redelijk rustig en er was een vrouw heel hard aan het meezingen met telkens hetzelfde Chinese nummer, die wij uiteindelijk ook mee konden zingen. Ze hadden er ook een station waar je een ei kon koken in de hotsprings, helaas hadden wij geen ei in onze zak zitten. Na het relaxen gingen we naar een mall voor lunch. Hier zat mijn favoriete restaurantje voor vegetarische laksa (een soort curry noedelsoep). Het was net zo lekker als ik me kon herinneren. Na de lunch wilde we naar mcritchie national Park gaan om daar te wandelen en over de skybridge te lopen. Maar Singapore blijft Singapore en helaas was het ontzettend gaan onwerenden besloten we het maar even af te wachten en een vruchtensapje te gaan halen. Toen het eindelijk niet meer heel hard onweerde begonnen we aan onze wandeltocht naar de skybridge. Alleen kwamen we erachter dat deze al om 17 uur dicht ging en we het net niet gingen halen. Met zeiknatte schoenen en sokken besloten we er maar het beste van te maken en er een korte wandeling van te maken. Gelukkig was het regenwoud zelf ook heel mooi met tropische planten en mooie bomen begroeit met varens en lianen. Helemaal aan het einde van de wandeling zagen we ook nog een familie die in een palmboom leefde, erg schattig. Die avond moesten we helaas wel al onze schoenen en sokken föhnen om ze de volgende dag droog mee te kunnen nemen tijdens onze vlucht. S’avonds hebben we in de hotelkamer nog een film gekeken.

Toen was onze laatste dag in Singapore alweer aangebroken. We vlogen alleen pas om 9 uur s’avonds dus we hadden nog even. We begonnen onze dag weer bij de Indiër voor een laatste prata.Helaas had Enze erg last van huiduitslag gekregen en moesten we daarna even naar de huisarts, gelukkig was het niks ernstigs en konden we een uur later met wat zalfjes en pilletjes weer vertrekken. We vertrokken we naar de Maleisische wijk, kampong glam. Dit is een hele hippe wijk met kleurrijke muurbeschilderingen en een mooie moskee met een straat vol palmbomen die ernaartoe lijdt. Het blijft toch echt een van mijn favoriete wijken in Singapore, behalve dan dat dit de enige plek in singapore is waar ze op een aandringerige manier je in hun restaurantje willen lokken. Nadat we even hebben moeten wachten tot het middaggebed klaar was zijn we de moskee in gegaan. Deze is naar mijn mening toch mooier van buiten dan hij vanbinnen is. Hierna was het al weer tijd voor lunch in een hakwercentre waar ik een toetje heb geprobeerd van shaved ice met kokosmelk en stroop eroverheen en groene gelnoedles, bomen en mysterieuze gelballetjes. Het was oké. Daarna was het helaas toch tijd om te vertrekken naar de luchthaven maar dit is gelukkig in Singapore ook gewoon een toeristische attractie. Changi AirPort heeft een soort dome met een waterval in het midden met daaromheen een soort verticaal regenwoud. Een beetje vergelijkbaar met het cloud forest wat changi AirPort echt het mooiste vliegveld ter wereld maakt (voor zover ik dat kan beoordelen). Maar daarna was het toch echt gedaan met onze reis door Singapore en gingen we richting onze vlucht die ons op mijn verjaardag naar Osaka zal brengen. Op naar Japan!

1. Sandra:
    22 september 2023
    Wat een leuke dingen heb je gedaan, ik krijg ook zin om er naar toe te gaan! En met die onweer was het natuurlijk wel de echte singapore experience :-) Veel plezier in japan!
  2. Joost:
    22 september 2023
    Leuk om al je ervaringen weer te lezen, mooie fotos ook (toch eens zelf gaan bezoeken😀). Aan de fotos te zien, kon je wel eens gelijk hebben wat betreft het mooiste vliegveld. Veel plezier in Japan. (En fijne verjaardag🎉)
  3. Birgit:
    22 september 2023
    Benieuwd hoe dat was, vliegen op de draak ;-) En de karaokekamer had ik stiekempjes wel ff naar jullie willen luisteren. Wat een heerlijke dingen gedaan en gegeten, leuk hoor! Ik kan me idd herinneren dat er een stukje 'regenwoud' op het vliegveld was. En nu genieten van Japan...
  4. Nynke:
    24 september 2023
    Wat ziet dat er leuk uit, nu op naar nieuwe ervaringen in Japan!