Midterms

9 oktober 2018 - Singapore, Singapore

Na een leuke recessweek moest ik dan toch echt aan de slag want die week stonden er vier midterms gepland. Aangezien ik maandag al meteen twee van die vier midterms had kon ik het hele weekend aan de slag. Dit heb ik dan ook gedaan. Gelukkig was er nog een troost, voor mijn verjaardag had mijn familie een pakketje op gestuurd. Deze was net nadat ik was vertrokken uit Singapore al aangekomen maar helaas kon ik hem toen nog niet ophalen. Hier zaten allemaal Nederlandse dingen in zoals kaas, stroopwafels, chocoladepepernoten, hagelslag, dropjes en niet te vergeten een onderbroek van de Hema want dit zijn de beste onderbroeken. Dit was natuurlijk mijn steun en toeverlaat tijdens mijn studiemarathon. Als een echte Singaporees kocht ik een bak instand noedels en at deze op terwijl ik mijn samenvatting aan het lezen was. Nog nooit heb ik me zo een gevoeld met de Singaporese student die dag en nacht zit te studeren met noedels op zijn/haar schoot in de enige ruimte met gratis airco in het hele gebouw. Om me nog meer te kunnen inleven heb ik tijdens mijn pauze een Koreaanse drama gekeken op netflix aangezien dit hier heel populair was. Dit was trouwens niet helemaal mijn ding aangezien het veel te dramatisch was. Later kwam ik erachter dat het geen Koreaanse maar Japanse drama was en toen ben ik maar overgestapt naar een echte Koreaanse drama. Dit was een stuk beter maar nog steeds ben ik geen fan van Koreaanse drama. Je hoort waarschijnlijk al dat mijn week niet heel erg interessant was en dat ik vooral veel heb gestudeerd en gestampt en af en daarnaast de wereld van de Japanse en Koreaanse drama heb ontdekt. Gelukkig heeft al mijn gestamp en gestudeer er wel voor gezorgd dat ik al mijn tentamens met een redelijk gerust gevoel heb kunnen afronden. De tentamens en de manier waarop ze worden afgenomen waren vergelijkbaar met Nederland. Het enige grote verschil is dat ze hier totaal niet gewend zijn aan dyslexie en ik dus vrij vaak heb moeten uitleggen dat ik extra tijd heb en dat ik een woordenboek mag gebruiken ondanks dat daar al meerdere malen mailcontact over was geweest. Een ander groot verschil is dat ze hier gebruik maken van een bell curve. Dit is een methode waarop je cijfer berekend word, ze passen hier het cijfer aan op het gemiddelde. Dus heb gemiddelde is altijd een B- of iets in die richting, als je heb beter doet krijg je dus een hogere letter en als je het slechter doet een lagere letter. Dit zorgt er ook voor dat iedereen hier een stuk competitiever is en dus niet graag dingen aan elkaar uitlegt aangezien dat uiteindelijk jouw cijfer omlaag kan halen. Na een drukke week was het tijd om wat leuks te doen. Een van mijn vriendinnen in RC4 werd 22 dus gingen we met een groep meiden iets eten en daarna naar de karaoke bar. Dit was erg leuk, je had een privé hokje met vijf microfoons waardoor we lekker konden meeblèren op dancing queen, my heart will go on en allemaal andere nummers. In het hokje stond ook een podium en een pool tafel maar hier hebben we niks mee gedaan. Het was in ieder geval erg gezellig. De volgende dag ging ik mee op een door NUS georganiseerde trip naar Pulau Ubin. Dit is een eiland in Singapore waar je kunt wandelen en kunt fietsen. Hier hebben we fietsen gehuurd en wat bergjes opgeklommen. Het was leuk om eindelijk iets sportiefs te doen waar ik relatief goed in was want als Nederlander fietste ik iedereen eruit. Nou moet ik er wel bijzeggen dat ik een mountainbike had met versnellingen terwijl de meeste mensen hadden gekozen voor een opa fiets met een mandje voorop. Dus ik was een van de weinige die de bergen op en af fietste aangezien de meeste zich niet comfortabel genoeg voelde op de fiets omdat ze vanaf hun 6de al niet meer hadden gefietst. En aangezien dit vrij lastig was zonder versnellingen. Dit zorgde er trouwens wel voor dat we ongeveer elk kruispunt een pauze namen. Tijdens het fietsen door hebben we nog wat uitzichtpunten bezocht en een tempel bezocht. Bij de laatste stop konden je een wandeling maken door een mangrove en over een boardwalk langs de kust. In de mangrove had je allemaal bergjes met modder, in het begin dachten we dat ze iets aan het bouwen waren maar na een tijdje kwamen we erachter dat het allemaal holletjes waren van krabben die af en toe eventjes naar buiten kwamen. Het zag er erg grappig uit. Toen we terugkwamen bij de fietsen was er een groep zwijntjes bezig met onze fietsen omgooien. De volgende dag ben ik vooral bezig geweest met de was doen en hoorcolleges terugkijken die ik door de midterms gemist had.